Zasada ogólna
Pacjent zgłaszający się ze skierowaniem w celu ustalenia terminu przyjęcia do szpitala kierowany jest:
- do Izby Przyjęć (tuż przy głównym wejściu na parterze budynku),
- do poradni specjalistycznej przy ul. Chałubińskiego 1.
Lekarz po konsultacji (przeprowadzenie wywiadu, przedstawienie informacji dotyczących leczenia oraz przewidywanego czasu pobytu w szpitalu), sprawdzeniu kompletności i aktualności badań diagnostycznych ustala termin przyjęcia.
Rozwiązania szczególne wybranych oddziałów:
Oddział neurochirurgii i neurotraumatologii
- kontakt telefoniczny z sekretariatem oddziału (68 38 82 186)
- konsultacje odbywają się na oddziale w czwartki (w godz. 7.30-8.30),
Oddział chirurgii ogólnej/onkologicznej
- kontakt telefoniczny z sekretariatem oddziału (68 38 82 130) we wtorki w godz. 8.00-14.00,
- konsultacje odbywają się w środy i czwartki (w godz. 9.00-10.30), w wyznaczonym przez sekretariat terminie na Izbie Przyjęć pokój 29.
Oddział chirurgii naczyniowej
Na Izbie Przyjęć pokój 29
- kwalifikacja pacjentów do planowego leczenia przeprowadzana jest w czwartki o godz. 8.30.
Oddział Reumatologii
Na Oddziale Reumatologii
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00-13.00.
Oddział urologiczny z pododdziałem onkologicznym
Na Oddziale Urologii
- w poniedziałki 8.00-12.00.
- w środy 8.00-10.00.
Oddział urazowo-ortopedyczny
- kontakt telefoniczny z sekretariatem oddziału (68 38 82 153),
- w poradni ortopedycznej w Nowej Soli na ul. Chałubińskiego 1 pokój nr 10,
- konsultacje odbywają się w piątki, pacjent telefonicznie otrzymuje informację o terminie i godzinie konsultacji.
Oddział położniczo-ginekologiczny z pododdziałem ginekologii onkologicznej
W Poradni ginekologicznej w Nowej Soli na ul. Chałubińskiego 1,
- 68 470 74 14,
- od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-13.00.
Kwalifikacja na zabiegi odbywają się wyłącznie osobiście w wyznaczonym terminie po wcześniejszej rejestracji.
W dniu przyjęcia personel medyczny Centralnej Izby Przyjęć sprawdza ubezpieczenie pacjenta (eWUŚ). W przypadku przyjęcia pacjenta nieubezpieczonego, informuje, że będzie on zobowiązany ponieść koszty leczenia szpitalnego, oraz przekazuje do wypełnienia i podpisu zobowiązanie do pokrycia kosztów leczenia szpitalnego,
- w przypadku gdy pacjent potwierdza, że ma prawo do świadczenia, ale nie posiada przy sobie dokumentu zgodnie z wykazem dokumentów potwierdzających prawo do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych otrzymuje do zapoznania się i podpisania oświadczenie o przysługującym świadczeniobiorcy prawie do świadczeń opieki zdrowotnej – osoba dorosła, a w przypadku dzieci oświadczenie składane jest przez przedstawiciela ustawowego albo opiekuna prawnego lub faktycznego, które następnie dołączone jest do historii choroby,
- Personel Izby Przyjęć zakłada pierwszą stronę historii choroby, wprowadza dane pacjenta (imię, nazwisko, PESEL, adres, numer telefonu). Pacjent jest zapoznawany z następującymi informacjami:
- zgoda na hospitalizację i proponowane leczenie a w przypadku pacjenta małoletniego, który ukończył 16 lat uzyskuje podpis pacjenta oraz rodzica/opiekuna prawnego,
- wskazania osoby upoważnionej przez pacjenta do otrzymywania informacji o jego stanie zdrowia i udzielonych świadczeniach medycznych,
- wskazania osoby upoważnionej przez pacjenta do uzyskiwania dokumentacji związanej ze swoim ostatnim leczeniem w szpitalu oraz odbiorem depozytu zgodnie z ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i przypadku Rzeczniku Praw Pacjenta.
Pod zebranymi danymi pacjent podpisuje się nazwiskiem i datą.
Pacjentowi wskazywane jest pomieszczenie, w którym może się przebrać i oddać rzeczy na przechowanie do depozytu.
W przypadku przyjęcia do Działu Położniczo – Ginekologicznego z pododdziałem ginekologii onkologicznej przyjęcie odbywa się w ginekologiczno-położniczej izbie przyjęć.
Sekretarka medyczna Izby Przyjęć sprawdza czy pacjent znajduje się na liście planowych przyjęć pacjentów do szpitala. W razie braku ustalonego terminu przyjęcia do szpitala kieruje pacjenta do obszaru obserwacyjnego gabinet nr. 28.
Ratownik medyczny Triaż TOPSOR określa stopień pilności badania lekarskiego (pomoc natychmiastowa, pomoc pilna do 10 min, pomoc odroczona do 1 h, do 120 minut, do 240 minut). Kieruje pacjenta w odpowiedni obszar SOR.
Pacjent przywieziony przez Zespół ratownictwa Medycznego/Lotnicze Pogotowie Ratunkowe
Dyżurny Triaż TOPSOR drogą radiową lub telefoniczną otrzymuje informacje o transportowanym pacjencie, w jakim jest stanie oraz przybliżonym czasie dotarcia do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego. Kieruje pacjenta w odpowiedni obszar SOR.